Wielu przedsiębiorców wprost nienawidzi wypełniania briefu. To zrozumiałe, jeśli podejdzie się to tego zadania, jak do kolejnego dokumentu w firmowej „papierologii”.
Jeśli jednak brief spełnia dwa następujące warunki:
- Agencja dobrze sformułowała pytania,
- Klient traktuje pytania jako inspirację
Wówczas etap briefowania może stać się potężnym fundamentem dla całego projektu.
Zachęcam Cię do spojrzenia na pytania zawarte w tym dokumencie jak na narzędzie do testowania pomysłu. Poszczególne pytania pozwolą uporządkować projekt, sprawdzić, które jego elementy są już określone, a które – jeszcze niezaplanowane lub trudne do przewidzenia.
W przypadku briefów do projektów kreatywnych – jak logo albo nazwa firmy – zachęcam do twórczego spojrzenia na projekt i przelania na papier oczekiwań wobec niego.
Oczywiście nad wypełnionym briefem zawsze pochylamy się wspólnie – jest on punktem wejścia do rozmowy. Warto jednak wydobyć z niego maksimum korzyści i urządzić – samodzielnie lub w zespole – brainstorming.
A jeżeli nie masz czasu wypełniać briefu to powierz to zadanie nam. Rozpoczniemy prace od poznania Twojego biznesu i stworzymy szkic projektowy tzw. makiety funkcjonalne, które pozwolą nam zaplanować jak Twoja nowa strona internetowa czy sklep internetowy mają wyglądać.