Jak opisać swoje oczekiwania?

Jak napisać dobry brief dla agencji marketingowej?

Wielu przedsiębiorców wprost nienawidzi wypełniania briefu. To zrozumiałe, jeśli podejdzie się to tego zadania, jak do kolejnego dokumentu w firmowej „papierologii”.

29.12.2020 Artur Baza Artur Baza

Wielu przedsiębiorców wprost nienawidzi wypełniania briefu. To zrozumiałe, jeśli podejdzie się to tego zadania, jak do kolejnego dokumentu w firmowej „papierologii”. 

Jeśli jednak brief spełnia dwa następujące warunki: 

Wówczas etap briefowania może stać się potężnym fundamentem dla całego projektu. 

Zachęcam Cię do spojrzenia na pytania zawarte w tym dokumencie jak na narzędzie do testowania pomysłu. Poszczególne pytania pozwolą uporządkować projekt, sprawdzić, które jego elementy są już określone, a które – jeszcze niezaplanowane lub trudne do przewidzenia.

W przypadku briefów do projektów kreatywnych – jak logo albo nazwa firmy – zachęcam do twórczego spojrzenia na projekt i przelania na papier oczekiwań wobec niego. 

Masz pytania?
Chętnie pomożemy!

img-fluid +48 515 515 612
Napisz do nas

Oczywiście nad wypełnionym briefem zawsze pochylamy się wspólnie – jest on punktem wyjścia do rozmowy. Warto jednak wydobyć z niego maksimum korzyści i urządzić – samodzielnie lub w zespole – brainstorming.

A jeżeli nie masz czasu wypełniać briefu to powierz to zadanie nam. Rozpoczniemy prace od poznania Twojego biznesu i stworzymy szkic projektowy tzw. makiety funkcjonalne, które pozwolą nam zaplanować jak Twoja nowa strona internetowa czy sklep internetowy mają wyglądać.

Autor porady
Współdowodzący zespołem ALFA BARVO, a także współwłaściciel. Formalnie od 12 lat w branży, choć zsumowanie czasu poświęconego na zdobywanie doświadczeń dałoby zapewne 112 lat. Projektant i art director z burzą pomysłów.
Facebook
Linkedin
Behance