Google Analytics to bezpłatne narzędzie internetowe do zbierania, przechowywania i analizy statystyk ruchu i zachowania użytkowników, udostępniane przez firmę Google.
Główne funkcjonalności Google Analytics:
- Generowanie około 80 rodzajów raportów związanych ze zbieraniem danych dotyczących ruchu w sieci
- Możliwość tworzenia segmentów użytkowników według źródła ruchu lub zachowania w serwisie
- Eksportowanie raportów w kilku formatach (między innymi CSV, XLSX czy PDF)
- Łatwe integrowanie konta z kontami Google Ads
- Integracja z aplikacjami e-commerce
- Dostępność API
W celu rozpoczęcia zbierania danych pochodzących z naszej witryny internetowej musimy wykonać kroki zawarte w tej instrukcji.
Logowanie do Google
- 1 W pierwszej kolejności przechodzimy do strony Google Analytics znajdującej się pod adresem www.google.com/analytics
- 2 Będąc na stronie w zależności od tego czy posiadamy już konto Google czy też nie, wykonujemy jedną z czynności poniżej.
- W celu utworzenia konta, klikamy "Start for free"
- W celu zalogowania się na swoje konto, klikamy "Sign in to Analytics"
- 3 W przypadku gdy jesteśmy już zalogowani, powinniśmy otrzymać taki widok witryny, w którym klikamy na "Rozpocznij pomiary" i przechodzimy do zakładania konta Google Analytics.
Zakładanie konta Google Analytics
- 1 W szczegółach konta wpisujemy naszą nazwę użytkownika jaką będziemy się posługiwać w usłudze Analytics i przechodzimy do następnego kroku klikając na przycisk "Następny".
- 2 Konfigurujemy usługę poprzez wypełnienie formularza odpowiednimi danymi.
- Nazwa usługi - Możemy nazwać ją adresem naszej witryny
- Strefa czasowa raportowania - Odpowiednio dla serwera, w naszym wypadku wybieramy "Polska"
- Waluta - Interesująca nas waluta, w naszym wypadku "złoty polski"
- 3 Następnie przechodzimy do kolejnego kroku klikając "Dalej", gdzie w informacjach o Twojej firmie zaznaczamy odpowiednie opcje i klikamy przycisk "Utwórz".
- 4 W celu korzystania z Google Analytics musimy zaakceptować warunki korzysta z usługi dla naszego regionu.
- 5 Po zaakceptowaniu zgody wyskoczy nam okienko dotyczące powiadomień e-mail, które wypełniamy wedle własnego uznania i przechodzimy do generowania kodu Google Tag Manager.
Generowanie kodu Google Tag Manager
- 1 Gdy jesteśmy zalogowani w naszej usłudze Analytics przechodzimy do zakładki "Strumienie danych" i wybieramy "Sieć".
- 2 Następnie wybieramy protokół jaki jest obsługiwany przez naszą witrynę, adres witryny oraz przydzielamy mu nazwę i klikamy klikamy "Utwórz strumień"
- 3 Po skonfigurowaniu strumienia danych zostaną zwrócone niezbędne informacje, które będziemy musieli wykorzystać na naszej witrynie internetowej.
Wdrożenie Analytics w systemie ABDEO
-
1
Logujemy się w Panelu Administracyjnym naszej witryny opartej na systemie ABDEO po czym z menu bocznego wybieramy
Ustawienia -> Ustawienia SEO -> Parametry SEO
- 2 Skopiowany wcześniej "Identyfikator pomiaru" wklejamy w drugiej pozycji formularza (Gtag config) i zapisujemy zmiany. Od teraz możemy śledzić ruch naszej strony WWW za pomocą Google Analytics.
Jeżeli statystyki Twojej strony nadal nie są zbierane za pomocą Google Analytics i potrzebujesz pomocy w konfiguracji, możemy pomóc w zrealizowaniu tego zadania w ramach naszego wsparcia technicznego.