Integracja ABDEO z systemem sprzedaży Subiekt
System CMS ABDEO możemy zintegrować z używanym przez Ciebie systemem sprzedaży Subiekt GT. Usługę synchronizacji obu tych produktów realizujemy według Twoich potrzeb, a jej scenariusz dostosowujemy do indywidualnych wymagań firmy. Zakres integracji może obejmować przekazywanie takich danych, jak nazwa produktu, jego ilość oraz stany magazynowe, wprowadzone zdjęcia, a nawet indywidualne cechy danego towaru.
W przypadku przedsiębiorstw zajmujących się handlem detalicznym możliwa jest również integracja systemu ABDEO z systemem sprzedaży PCMarket (wykorzystywanym najczęściej przez sieci sklepów oraz hipermarkety). W tym przypadku do synchronizacji wykorzystujemy interfejs pcm2www, który omówimy dokładniej w kolejnej poradzie.
Korzyści z synchronizacji programu Subiekt GT oraz systemu ABDEO
Dzięki zsynchronizowaniu obu systemów:
- Informacja o sprzedaży zarejestrowanej w kasie fiskalnej sklepu powoduje automatyczne pomniejszenie stanów magazynowych w sklepie internetowym. Jest to optymalne rozwiązanie m.in. dla firm prowadzących jednocześnie sprzedaż stacjonarną oraz on-line, ze wspólnym magazynem.
- Wszelkie zmiany dotyczące oferty i parametrów produktów, wprowadzone do systemu Subiekt GT, służą również do bieżącej aktualizacji danych w sklepie internetowym opartym na ABDEO. Dzięki temu pracownicy nie muszą wprowadzać dwa razy tych samych danych, co stanowi oszczędność czasu i niższe ryzyko błędów.
- Przedsiębiorstwo zyskuje spójną, zawsze aktualną bazę danych, bez angażowania dodatkowego czasu oraz środków w uzupełnianie powtarzających się rekordów.
Opis działania usługi
Usługę synchronizacji uruchamiamy w tej samej infrastrukturze, w której funkcjonuje program Subiekt GT. Wygenerowane w nim pliki XML trafiają do CMS-a ABDEO, a następnie są w nim przetwarzane.
Generowanie plików XML w systemie Subiekt GT odbywa się regularnie, w odstępach (interwałach) czasowych skonfigurowanych przez użytkownika. Warto pamiętać o tym podczas aktualizacji danych systemu ABDEO. Jeśli specyfika pracy przedsiębiorstwa wymaga indywidualnych ustawień, możliwe jest utworzenie własnego planu czasowego synchronizacji.
Dodatkowo - dzięki powiadomieniom mailowym - w razie jakichkolwiek problemów z synchronizacją, użytkownik otrzymuje na bieżąco informację na temat wykrytych nieprawidłowości.
Co jest potrzebne do uruchomienia usługi na serwerze?
- 1 Aktywne rozszerzenie Sfera dla Subiekta GT w wybranym podmiocie.
- 2 Dane dostępowe konta Subiekta GT z dostępem do wybranego podmiotu.
- 3 Dane dostępowe bazy danych połączonej z wybranym podmiotem Subiekta (możliwość utworzenia nowego użytkownika z ograniczonymi uprawnieniami - w zależności od potrzeb synchronizacji).
- 4 Dane dostępowe zdalnego serwera, na którym zostanie uruchomiona usługa (korzystamy z rozwiązań wybranych przez Ciebie: RDP, TeamViewer, Anydesk itp.).
- 5 Wolne stanowisko w wybranym podmiocie Subiekta dla celów synchronizacji.
Co zrobić gdy usługa synchronizacji przestała działać?
Może zdarzyć się, że działanie usługi synchronizacji zostanie zakłócone np. z powodu przekroczenia maksymalnej liczby uruchomionych stanowisk i produkty w systemie ABDEO przestaną się synchronizować.
Platforma CMS została zaprogramowana w taki sposób, aby zapisywać szczegółowe raporty na temat tego typu incydentów - ułatwia to szybkie rozwiązanie problemu oraz zapobieganie jego ponownemu wystąpieniu w przyszłości.
Wszystkie zdarzenia skryptu zapisywane są w katalogu 'logs' w pliku 'log.txt'. Domyślna ścieżka usługi synchronizacji to C:\ABDEO. Poniżej przedstawiamy przykładowy fragment z pliku 'log.txt', z którego wynika, że program przerwał swoje działanie przez niewystarczającą liczbę stanowisk oraz został uruchomiony ponownie ręcznie i tym razem usługa działa już bez problemów:
2022-04-09 10:05:54 | Rozpoczeto prace
2022-04-09 10:05:54 | ERROR#0:Zostało osiągnięte ograniczenie licencji Sfery na liczbę stanowisk.
2022-04-09 10:06:36 | Rozpoczeto prace
2020-04-09 10:06:42 | Polaczono z SubiektemGT
2022-04-09 10:06:51 | Wysylanie pliku:C:\ABDEO\export\products_20220409T100642Z.xml
2022-04-09 10:07:25 | Plik zaimportowany
Status usługi możesz sprawdzić w usługach - pozycję znajdziesz w menu Start. Możesz również wcisnąć kombinację klawiszy Windows+R, a następnie wpisać "services.msc":
Gdy usługa nie jest aktywna, kliknij na nią prawym przyciskiem myszy i uruchom. Jeśli podczas uruchamiania nie pojawi się żaden komunikat, możesz zamknąć okno usług. W innym wypadku zostaniesz poinformowany o wystąpieniu błędu, a w pliku log.txt zapisane zostaną szczegółowe informacje na jego temat.
Ważne: Problemy z synchronizacją wynikają najczęściej nie z błędów w pracy programów, a z pewnych procesów w nich przebiegających - np. z zatrzymania synchronizacji podczas aktualizacji Subiekta GT - lub z nieprawidłowej konfiguracji - takiej jak brak dostępnego wolnego stanowiska dla usługi synchronizacji.
eśli przy próbie ponownego uruchomienia usługi pojawi się nieznany błąd, którego przyczyny nie jesteś w stanie ustalić - zapraszamy do kontaktu Po otrzymaniu zgłoszenia, przystąpimy do rozwiązania problemu.