Integracja CMS ABDEO z systemem sprzedaży Subiekt

11.01.2022 Krzysztof Szymich Krzysztof Szymich

Integracja ABDEO z systemem sprzedaży Subiekt

System CMS ABDEO możemy zintegrować z używanym przez Ciebie systemem sprzedaży Subiekt GT. Usługę synchronizacji obu tych produktów realizujemy według Twoich potrzeb, a jej scenariusz dostosowujemy do indywidualnych wymagań firmy. Zakres integracji może obejmować przekazywanie takich danych, jak nazwa produktu, jego ilość oraz stany magazynowe, wprowadzone zdjęcia, a nawet indywidualne cechy danego towaru.

W przypadku przedsiębiorstw zajmujących się handlem detalicznym możliwa jest również integracja systemu ABDEO z systemem sprzedaży PCMarket (wykorzystywanym najczęściej przez sieci sklepów oraz hipermarkety). W tym przypadku do synchronizacji wykorzystujemy interfejs pcm2www, który omówimy dokładniej w kolejnej poradzie.

Korzyści z synchronizacji programu Subiekt GT oraz systemu ABDEO

Dzięki zsynchronizowaniu obu systemów:

Opis działania usługi

Usługę synchronizacji uruchamiamy w tej samej infrastrukturze, w której funkcjonuje program Subiekt GT. Wygenerowane w nim pliki XML trafiają do CMS-a ABDEO, a następnie są w nim przetwarzane.

Generowanie plików XML w systemie Subiekt GT odbywa się regularnie, w odstępach (interwałach) czasowych skonfigurowanych przez użytkownika. Warto pamiętać o tym podczas aktualizacji danych systemu ABDEO. Jeśli specyfika pracy przedsiębiorstwa wymaga indywidualnych ustawień, możliwe jest utworzenie własnego planu czasowego synchronizacji.

Dodatkowo - dzięki powiadomieniom mailowym - w razie jakichkolwiek problemów z synchronizacją, użytkownik otrzymuje na bieżąco informację na temat wykrytych nieprawidłowości.

Co jest potrzebne do uruchomienia usługi na serwerze?

  • 1 Aktywne rozszerzenie Sfera dla Subiekta GT w wybranym podmiocie.
  • 2 Dane dostępowe konta Subiekta GT z dostępem do wybranego podmiotu.
  • 3 Dane dostępowe bazy danych połączonej z wybranym podmiotem Subiekta (możliwość utworzenia nowego użytkownika z ograniczonymi uprawnieniami - w zależności od potrzeb synchronizacji).
  • 4 Dane dostępowe zdalnego serwera, na którym zostanie uruchomiona usługa (korzystamy z rozwiązań wybranych przez Ciebie: RDP, TeamViewer, Anydesk itp.).
  • 5 Wolne stanowisko w wybranym podmiocie Subiekta dla celów synchronizacji.

Co zrobić gdy usługa synchronizacji przestała działać?

Może zdarzyć się, że działanie usługi synchronizacji zostanie zakłócone np. z powodu przekroczenia maksymalnej liczby uruchomionych stanowisk i produkty w systemie ABDEO przestaną się synchronizować.

Platforma CMS została zaprogramowana w taki sposób, aby zapisywać szczegółowe raporty na temat tego typu incydentów - ułatwia to szybkie rozwiązanie problemu oraz zapobieganie jego ponownemu wystąpieniu w przyszłości.

Wszystkie zdarzenia skryptu zapisywane są w katalogu 'logs' w pliku 'log.txt'. Domyślna ścieżka usługi synchronizacji to C:\ABDEO. Poniżej przedstawiamy przykładowy fragment z pliku 'log.txt', z którego wynika, że program przerwał swoje działanie przez niewystarczającą liczbę stanowisk oraz został uruchomiony ponownie ręcznie i tym razem usługa działa już bez problemów:
2022-04-09 10:05:54 | Rozpoczeto prace
2022-04-09 10:05:54 | ERROR#0:Zostało osiągnięte ograniczenie licencji Sfery na liczbę stanowisk.
2022-04-09 10:06:36 | Rozpoczeto prace 2020-04-09 10:06:42 | Polaczono z SubiektemGT
2022-04-09 10:06:51 | Wysylanie pliku:C:\ABDEO\export\products_20220409T100642Z.xml
2022-04-09 10:07:25 | Plik zaimportowany

Status usługi możesz sprawdzić w usługach - pozycję znajdziesz w menu Start. Możesz również wcisnąć kombinację klawiszy Windows+R, a następnie wpisać "services.msc":

Subiekt Abdeo Usługi

Gdy usługa nie jest aktywna, kliknij na nią prawym przyciskiem myszy i uruchom. Jeśli podczas uruchamiania nie pojawi się żaden komunikat, możesz zamknąć okno usług. W innym wypadku zostaniesz poinformowany o wystąpieniu błędu, a w pliku log.txt zapisane zostaną szczegółowe informacje na jego temat.

Ważne: Problemy z synchronizacją wynikają najczęściej nie z błędów w pracy programów, a z pewnych procesów w nich przebiegających - np. z zatrzymania synchronizacji podczas aktualizacji Subiekta GT - lub z nieprawidłowej konfiguracji - takiej jak brak dostępnego wolnego stanowiska dla usługi synchronizacji.

eśli przy próbie ponownego uruchomienia usługi pojawi się nieznany błąd, którego przyczyny nie jesteś w stanie ustalić - zapraszamy do kontaktu Po otrzymaniu zgłoszenia, przystąpimy do rozwiązania problemu.

Autor porady
Facebook
Linkedin
Behance