Zwiększanie efektywności

Jak odzyskać czas na rozwijanie firmy? Postaw na outsourcing zadań!

Chcesz rozwijać swoją firmę, ale wciąż zajmujesz się tysiącem innych rzeczy? Zamiast pracować nad samym produktem, zastanawiasz się, jak stworzyć strategię, dzięki której dotrzesz z nim do klientów? Outsourcing pozwoli Ci odzyskać czas na to, co najważniejsze. Zobacz, jak to działa!

02.06.2022 Artur Baza Artur Baza

Prowadzenie firmy to dziś prawdziwe wyzwanie. Strategia ’’rób swoje jak najlepiej, a klienci sami do Ciebie przyjdą’’, jest już zupełnie nieaktualna. Nie przyjdą, bo zadba o to konkurencja, która jest zresztą obecnie ogromna.

Właśnie dlatego, aby móc prowadzić dochodowy biznes, prócz samej pracy nad produktem oraz jakością usług, należy zadbać o mnóstwo innych — mniejszych lub większych spraw. Nie musisz jednak robić tego sam. Możesz postawić na outsourcing programowania, czy tworzenia strony i zlecić to firmie takiej, jak nasza!

Zajmij się tym, w czym jesteś najlepszy — resztę deleguj! Tylko wkładając całą swoją energię w konkretny cel, będziesz mógł stworzyć produkt doskonały.

Outsourcing usług - co warto zlecić

Jedna firma, 1000 spraw do załatwienia

„Człowiek, który goni dwa zające, nie złapie ani jednego’’ — to zdanie wypowiedział chiński filozof, Konfucjusz. I to jakieś 500 lat p.n.e., a wciąż jest niezwykle aktualne. Zwłaszcza w biznesie, gdzie do zrobienia mamy jednocześnie średnio 50 spraw, a dwie byłyby dosłownie luksusem.

Obecność w sieci to dziś podstawa biznesu. Twoja firma musi mieć sprawną, intuicyjną i atrakcyjną stronę internetową, która będzie skonstruowana w sposób, który pozwoli Ci trafić do odbiorcy z określonej grupy docelowej. Treści ‘"o wszystkim i o niczym’’ już nie działają. Strony skupiające się na konkretnych zagadnieniach — to właśnie one są przyszłością i gwarancją uzyskania realnej uwagi klientów.

Prócz tego, firma powinna być obecna w mediach społecznościowych i aktywnie się w nich udzielać. Kluczowe jest też tworzenie strategii marketingowych, obejmujących działania w sieci, a także poza nią. A to dopiero wierzchołek góry lodowej.

Tego wymaga obecnie rynek, więc Ty, aby wyróżnić się na tle konkurencji, zajmujesz się tym wszystkim. W rezultacie nie masz czasu na to, co najważniejsze — pracę nad produktem, który oferujesz.

Jak to zmienić?

Spójrzmy prawdzie w oczy. Większość małych i średnich firm nie może specjalizować się w dwóch zupełnie innych obszarach jednocześnie. Działasz w branży spożywczej, turystycznej lub motoryzacyjnej? A może tworzysz szkolenia albo prowadzisz wypożyczalnię? Skoncentruj się więc na tym, aby robić to jak najlepiej! Jeśli Twój biznes nie jest bezpośrednio związany z marketingiem, czy IT nie stworzysz genialnej kampanii reklamowej, ani strony internetowej pozyskującej nowych klientów.

Jeśli chcesz, aby zadanie zostało wykonane porządnie, musisz zlecić je komuś, kto jest specjalistą w tym konkretnym obszarze. W przeciwnym razie jego jakość nigdy w pełni nie spełni Twoich oczekiwań, a co najważniejsze — nie przyniesie zamierzonych rezultatów. A już na pewno nie będą one tak skuteczne, jak wtedy, gdy sprawą zajmie się prawdziwy znawca tematu.

Dochodowa strona internetowa, stale przyciągająca nowych odbiorców, czy skuteczna strategia marketingowa zawsze jest wynikiem owocnej współpracy z doświadczonym specjalistą.

Czym jest outsourcing?

Outsourcing to nic innego, jak przekazanie firmie zewnętrznej wykonania zadań, które nie mieszczą się w głównym zakresie działania przedsiębiorstwa. Mówiąc w skrócie, jest to po prostu przeniesienie obowiązków na profesjonalnego wykonawcę.

To strategia zarządzania zasobami firmy, która pozwala maksymalnie je wykorzystać. A wszystko dlatego, że dzięki niej całkowicie skupiasz się na swoich priorytetowych działaniach. Decydując się na outsourcing, nie musisz przejmować się zadaniami, które z jednej strony wychodzą poza obszar Twoich kompetencji i kierunku działalności, ale z drugiej są niezbędne dla jej rozwoju.

Jak outsourcing działa w praktyce?

Outsourcing może przybierać różne formy. Wszystko zależy od potrzeb i oczekiwań danej firmy. Dotyczy to zarówno modelu współpracy, jak i obszaru działania. Sam doskonale wiesz, jak to funkcjonuje — niektóre projekty wymagają jednorazowego zaangażowania, nad innymi trzeba natomiast pracować nieustannie.

Właśnie dlatego formę współpracy zawsze należy dopasować w sposób indywidualny. U nas masz do wyboru aż 3 modele:

Dlaczego aż 3? To proste! Dzięki temu możesz maksymalnie dopasować zakres usługi do aktualnych potrzeb swojej firmy, co pozwoli Ci sporo zaoszczędzić.

A co z obszarami działań outsourcingu? W ogólnym pojęciu może dotyczyć właściwie każdej dziedziny — od księgowości, aż po samą obsługę klienta. Do najpopularniejszych obszarów, przy których firmy decydują się na zewnętrzne delegowanie zadań, należą przede wszystkim jednak czynności związane z branżą IT oraz marketingiem.

Obszary, w których my możemy Ci pomóc to:

Tworzenie systemów dedykowanych - etapy prac

Dlaczego warto korzystać z usług outsourcingowych? Poznaj 5 największych zalet outsourcingu!

Zastanawiasz się, dlaczego właściwie warto zdecydować się na outsourcing marketingu, projektowania oraz innych zadań? Na to pytanie tym razem nie odpowiemy Ci my, ale ktoś, kto niewyobrażalny sukces w biznesie na skalę światową odniósł już 100 lat temu. Tą osobą jest Henry Ford, który powiedział kiedyś:

„Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my.’’

To jedno zdanie kryje w sobie właściwie cały sens korzystania z outsourcingu. Co ciekawe, w tamtych czasach nikt nie znał nawet jeszcze tego pojęcia. Ford jednak doskonale wiedział, co mówił i podczas budowania swego imperium zawsze delegował zadania najlepszym fachowcom.

Teraz czas na konkrety! Outsourcing przynosi przedsiębiorstwom wiele korzyści. Oczywiście różnią się one w zależności od tego, jakiego obszaru oraz jakich konkretnie zadań dotyczą. Wśród zalet tych znajdują się jednak także takie, które powtarzają się właściwie przy każdej współpracy. Tych korzyści możesz być pewny! Co więc zyskujesz, stawiając na outsourcing?

1. Oszczędzasz czas

Outsourcing to przede wszystkim oszczędność czasu. A przecież jest on najważniejszą walutą na świecie! Raz zainwestowany, już nie wróci. Jednak jeśli wykorzystasz go dobrze, możesz liczyć na to, że Twoja praca przyniesie Ci liczne korzyści.

Nauka zagadnień, które kompletnie nie mają związku z profilem działalności Twojej firmy to natomiast ogromny pożeracz czasu i pieniędzy. Zamiast się rozdrabniać, zainwestuj go w coś, co pozwoli Ci udoskonalić Twoje usługi.

W zakresie czasu zyskasz jeszcze jedną korzyść. Każdy projekt, który oddasz w ręce specjalistów, wykonany będzie znacznie szybciej, niż gdybyś zajmował się nim wraz ze swoim zespołem.

2. Redukujesz koszty

Dokładnie tak! To wcale nie pomyłka. Zlecając poszczególne zadania firmie zewnętrznej, oszczędzasz! A to wszystko dzięki temu, że przy outsourcingu nie przejmujesz się kosztami związanymi z zatrudnieniem i utrzymaniem pracownika lub całego nowego działu. Co więcej, nie musisz inwestować też w konkretną bazę techniczną, nowy sprzęt oraz ewentualny wynajem dodatkowej przestrzeni biurowej.

3. Zyskujesz najwyższą jakość usług

Oddając pewne zadania w ręce specjalistów, możesz mieć pewność, że zostaną wykonane na najwyższym poziomie. Wiedza ekspercka jest nie do zastąpienia, szczególnie jeśli zależy Ci na szybkich i robiących wrażenie wynikach.

Outsourcing, czy to projektowania, czy księgowości, daje Ci szansę na współpracę z najbardziej cenionymi specjalistami danej branży na rynku. W ’’pakiecie’’ zyskujesz też dostęp do najnowszych rozwiązań i zaplecza technicznego. I to bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych kosztów, oprócz tych związanych z samą usługą.

4. Nie musisz zatrudniać nowych pracowników etatowych

O tym wspomnieliśmy już w zalecie nr 2. Jednak zatrudnienie nowego pracownika to nie tylko koszty, ale i masa innych niezbędnych do wypełnienia formalności. Już sama rekrutacja jest zadaniem bardzo angażującym, nie mówiąc nawet o szkoleniach i konieczności prowadzenia dodatkowych dokumentacji.

Różnic pomiędzy zatrudnieniem nowego pracownika a zleceniem prac firmie zewnętrznej jest mnóstwo. Kluczowa polega jednak na tym, że z outsourcingu możesz korzystać dokładnie wtedy, gdy tego potrzebujesz — zarówno codziennie, jak i raz na 2 miesiące. Dzięki temu czas pracy przeznaczony na wykonanie zadania wykorzystywany jest efektywniej, a Ty nie ponosisz przy tym zbędnych kosztów.

5. Jeszcze więcej, jeszcze lepiej!

Korzystanie z outsourcingu jest jak łączenie dwóch potężnych sił. Nagle, ze średnio prosperującej firmy, możesz stać się marką cieszącą się ogólnym szacunkiem i zaufaniem ze strony klientów. Outsourcing potęguje bowiem jakość działań.

Z jednej strony Ty koncentrujesz się na zadaniach będących fundamentem Twojej działalności. Z drugiej natomiast, firma taka jak nasza realizuje dla Ciebie projekty na najwyższym możliwym poziomie. A robimy to, wykorzystując doświadczenie, które zdobywamy już od 2009 roku. Rezultatem naszej współpracy może być więc tylko sukces!

5 największych zalet outsourcingu

Czy outsourcing jest dla Ciebie? Kiedy powinieneś się na niego zdecydować?

Otworzyłeś firmę, bo jesteś świetny w tym, co robisz, ale czujesz, że Twoja skuteczność słabnie? Przytłaczają Cię obowiązki związane z dodatkowymi sprawami, o które musisz dbać, aby utrzymać firmę na rynku? A może dopadło Cię wypalenie zawodowe, bo przez natłok zadań, już dawno zapomniałeś, co jest prawdziwą misją Twojej firmy?

Jeśli choć na jedno z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, outsourcing pomoże Ci w końcu to zmienić. To rozwiązanie dla każdego, kto chce skoncentrować się na głównych zadaniach związanych z działalnością, a jednocześnie zdaje sobie sprawę, że nie może zaniedbać także innych obszarów.

Nie musisz zadręczać się tym, że planowanie kampanii na media społecznościowe, czy też tworzenie pozycjonujących treści na stronę internetową to nie Twoja bajka. A to dlatego, że nie musisz być najlepszy we wszystkim — od tego masz właśnie outsourcing marketingu.

Czy wiesz, że obecnie większość firm odnoszących sukcesy korzysta z outsourcingu?

Dziś to żadna nowość, to już po prostu standard. Mimo to nie miałeś jeszcze okazji sprawdzić, jak to jest oddać część pracy w ręce ekspertów? Czas to zmienić!

Wyobraź sobie, jak wiele czasu zyskasz, decydując się na outsourcing projektowania, marketingu, czy też programowania! Dzięki temu w końcu będziesz miał szansę na podniesienie jakości i skuteczności swoich usług. To najlepszy, a jednocześnie najłatwiejszy do wdrożenia sposób na inteligentne zarządzanie firmowymi zasobami. Szczególnie że wcale nie musisz daleko szukać partnera outsourcingowego — właściwie już go znalazłeś!

Potrzebujesz pomocy od zaraz? Nasz zespół do zadań specjalnych jest gotowy do działania niezależnie od tego, na jakim etapie jest obecnie realizacja projektu. Wypełnij darmowy formularz wyceny i sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić.

Autor porady
Współdowodzący zespołem ALFA BRAVO, a także współwłaściciel. Formalnie od 16 lat w branży, choć zsumowanie czasu poświęconego na zdobywanie doświadczeń dałoby zapewne 116 lat. Z zamiłowania projektant UI/UX, obecnie Dyrektor Marketing.
Facebook
Linkedin
Behance