Wsparcie techniczne

Strona nie działa? Wirus na stronie? Sprawdź, jak wysłać zgłoszenie do pomocy technicznej

Gdy pojawi się błąd na stronie lub w aplikacji albo zauważysz nieznany wcześniej komunikat, zgłaszasz go do helpdesku. Czy wiesz jednak, że forma zgłoszenia może mieć wpływ na czas, w jakim specjaliści z Działu Pomocy Technicznej rozwiążą problem?

18.02.2022 Krzysztof Szymich Krzysztof Szymich

Gdy pojawi się błąd na stronie lub w aplikacji albo zauważysz nieznany wcześniej komunikat, zgłaszasz go do helpdesku. Czy wiesz jednak, że forma zgłoszenia może mieć wpływ na czas, w jakim specjaliści z Działu Pomocy Technicznej rozwiążą problem? W artykule podpowiadamy, jak powinno wyglądać raportowanie błędu.

Zgłoszenie, które wysyłasz do helpdesku, jest analizowane przez specjalistów IT. W niektórych sytuacjach sam opis zdarzenia oraz zrzut ekranu pozwolą na reakcję lub przygotowanie porady dla Ciebie - w innych przypadkach, np. jeśli strona wolno działa, niezbędne może okazać się odtworzenie danego zdarzenia podczas testów w laboratorium i gruntowne zbadanie przyczyny problemu. Z tego względu Doradcom z Działu Pomocy Technicznej zależy na możliwie jak najdokładniejszym poznaniu okoliczności, w których wystąpił błąd. Dzięki temu mogą rozwiązać problem szybciej - nawet bez konieczności kontaktowania się z Tobą i zadawania dodatkowych pytań. 

Jakie elementy powinno zawierać zgłoszenie do pomocy technicznej?

Jakie są najczęściej spotykane przyczyny problemów ze stroną internetową?

Istnieje wiele powodów, dla których serwisy WWW lub hostingi wyświetlają komunikaty o błędzie. Jednym z najpoważniejszych jest wirus na stronie - w takiej sytuacji pod domeną użytkownikom mogą wyświetlać się niepożądane treści lub też serwis może być całkowicie niedostępny. Jeśli strona wolno się ładuje, przyczyn należy szukać w pierwszej kolejności w konfiguracji sprzętu używanego do przeglądania sieci WWW. Po ustaleniu, że problem dotyczy tylko jednego serwisu (inne otwierają się szybciej), trzeba zweryfikować parametry serwera, na którym utrzymana jest strona oraz samą witrynę - w tym technologie i wtyczki wykorzystane do jej budowy. Przestarzałe strony WWW wymagają uaktualnienia, a czasem jedyną opłacalną opcją okazuje się po prostu zaprojektowanie serwisu lub sklepu internetowego od nowa i zaprogramowanie go z użyciem nowoczesnych technologii.

Warto nadmienić, że jeśli strona nie działa po aktualizacji wtyczek, przyczyną kłopotów bywa wybór ich niestabilnych lub (rzadziej) niekompatybilnych wersji. W każdej z opisanych sytuacji, a także w przypadku jakichkolwiek innych problemów z działaniem strony WWW, konfiguracją serwera itp., warto jak najszybciej zasięgnąć porady ekspertów. 

W jaki sposób przesłać zgłoszenie do pomocy technicznej?

Preferowane narzędzie do kontaktu z Działem Pomocy Technicznej ALFA BRAVO zależy od rodzaju usług, z których korzystasz. Przy podpisywaniu umowy zawsze przekazujemy informację, jaka forma zgłoszenia będzie w danym przypadku najszybsza. Do często wykorzystywanych narzędzi należą komunikatory, funkcja "Zgłoś błąd" dostępna po zalogowaniu w systemie, a także tradycyjna poczta e-mail. Możesz również zadzwonić do Działu Pomocy Technicznej pod numer +48 515 515 612. Każdy z wymienionych kanałów komunikacji jest systematycznie monitorowany, aby jak najszybciej przyjąć pojawiające się zgłoszenie.

Szukasz nowoczesnego hostingu z rzetelnym wsparciem Działu Pomocy Technicznej? Sprawdź ofertę usług hostingowych ALFA BRAVO, obejmującą zarządzanie serwerem, a także opiekę nad sklepami internetowymi i stronami WWW.

Autor porady
Facebook
Linkedin
Behance